Креативно перо је васпитно-образовни систем који чине наша предшколска установа, основна школа и гимназија. Основале су га Горица Недељковић Богдановић и Александра Недељковић са идејом да у том систему повежу оно што је најбоље у нашем и европском образовању. Креативно перо нуди холистички приступ и развој кључних компетенција ученика и ученица.

Предшколска установа, Основна школа и Гимназија општег типа реализују програме које је одобрило Министарство просвете, билингвални програм рада и Кембриџ програм и поседују све акредитације и лиценце Министарства просвете и Кембриџ центра.

Креативно перо је део интернационалног Кембриџ система Cambridge Assessment International Education, једне од највећих интернационалних институција која спроводи свој програм у 170 земаља са веома дугом традицијом, као део Кембриџ универзитета ((University of Cambridge). Наши ученици и ученице имају могућност да похађају акредитоване Кембриџ програме и стекну престижне дипломе и сертификате овог универзитета, једног од најцењенијих на свету. Можемо да се похвалимо чињеницом да је пролазност наших ђака на Кембриџ испитима 100%, и то са највишим оценама.

Више информација о Кембриџ међународним испитима можете наћи на интернет страници  http://www.cie.org.uk/.

Коју врсту подршке пружамо?

Уважавамо индивидуалност сваког ученика и сваке ученице, њихова ваншколска знања и искуства, социјално-емоционалну сферу личности, приватност, слободу избора и изражавања и равноправност, пратимо њихов напредак и подстичемо их да остваре висока постигнућа.

Пружамо све врсте подршке ученицима и ученицама, уз менторско вођење, саветујемо их у оквиру професионалне оријентације, негујемо културу понашања и хуманистичке вредности. На основу пажљивог праћења напретка ученика и ученица који остварују натпросечне резултате, веома су мотивисани и креативни. Основна школа и Гимназија, након договора са родитељима и добијања њихове сагласности, омогућавају тим ђацима да заврше разреде или школу убрзано, путем акцелерације, уз посебно праћење и подстицање њиховог рада.

Како се одвија рад?

У свом раду користимо најбоља искуства из веома успешног образовног модела Финске, интегрисана у ВОС Креативно перо кроз наш пројекат Европска искуства за квалитетну школу, који је одобрила Фондација Темпус. У финском моделу истиче са значај стварања богатог и подстицајног окружења за учење, почетног праћења ученика и прикупљања информација о томе шта ученик воли, на који начин учи, како се уклапа у рад са другима и сл. Наглашава се значај учења током часа, подстичу се важне животне вештине, а рад се одвија кроз истраживачке задатке у којима је најважнија самосталност ученика и решавање проблемских задатака који су повезани са стварним животним ситуацијама. Много пажње је посвећено уметности и креативном изражавању.

Подстиче се вршњачко учење, рад у паровима и малим групама, као и формативно праћење развоја и напредовања ученика. На основу праћења напредовања деце и ученика и ученица, пишу се извештаји о напредовању које родитељи добијају два пута годишње. У овим извештајима описује се напредак и дају препоруке о наредним корацима, чиме се омогућавају родитељима да прате развој и напредовање своје деце.

Наш Стручни тим пажљиво прати све аспекте образовно-васпитног рада, и заједно са координаторима за поједине области, уводи иновације, подстиче сарадњу и достизање високих стандарда квалитета рада у Креативном перу. У нашој установи остварујемо активности, угледне и огледне часове, на којима представљамо употребну савремених метода и техника и ИКТ-а. Ове активности и часове могу да посматрају родитељи и увере се у њихов квалитет.

Посебна пажња се од најмлађих узраста посвећује освешћивању значаја учења, односно разговору о томе зашто је учење важно и како може да утиче на избор школе, каријеру и живот. Поред тога, у финском моделу ђаци се оспособљавају да бирају и користе различите технике учења, разумеју њихове предности и могућа ограничења.

У Креативном перу активности и настава се одвијају у малим групама, уз коришћење најсавременијих метода, облика и средстава рада и развијен систем праћења постигнућа деце, ученика и ученица. Имамо интерактивне табле у свакој радној соби/групи и учионици. Верујемо да употреба технологије не треба да замени традиционалне начине учења, већ да трансформише учионице у простор за учење који може да понуди већу сарадњу и комуникацију између ученика/ца, продуби критичку анализу информација и додатно подстакне креативност у решавању проблема. Да би ова визија постала стварност, знамо да сви ђаци морају да буду дигитално писмени како би правилно започели пут целоживотног учења.

У складу са тим, уведен је модел у нашу наставу који се односи на праксу у којој ученици и ученице доносе властите лаптопове у школу у сврху учења.

Наше васпитачице, учитељице, наставници и наставнице пажљиво су одабрани, стручни и мотивисани.

У свом раду користимо:

  • билингвалну наставу;
  • интерактивне методе и кооперативне стратегије учења;
  • тимску наставу, тематски и интердисциплинарни приступ;
  • пројектну наставу;
  • технике за развој критичког мишљења;
  • интеркултурално учење;
  • изокренуту учионицу;
  • различите дигиталне алате.
Две дипломе - билингвални програм

Две дипломе - билингвални програм

Место за учење и одрастање

Наш концепт